چکیده :

پژوهش حاضر به دنبال بررسی رابطة استفاده از رسانه‎های ارتباطی چون مطبوعات، شبکه‎های مجازی و شبکه‎های تلویزیونی و ماهواره‎ای با احساس ستمگری، نابرابری و تفاوت در میان زنان است که با استفاده از روش پیمایش و ابزار پرسشنامه محقق‌ساخته در میان نمونة 400 نفری از زنان 25 تا 55‌ساله شهر تهران انجام شده است. داده‎های به دست آمده، با نرم افزار SPSS تحلیل شده و همبستگی میان فرضیه‌های پژوهش از طریق آزمون‎های همبستگی مورد آزمون قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر، شناخت تأثیر استفاده از رسانه‎های ارتباطی بر شکل‎گیری احساس ستمگری، نابرابری و تفاوت در میان زنان است. یافته‎ها نشان می‎دهند که استفادة زنان از رسانه‎های ارتباطی، بر احساس ستمگری، نابرابری و تفاوت در آنان تأثیر قابل توجهی دارد. مثبت بودن ضریب همبستگی، نشانة ارتباط مستقیم بین مؤلفه‎های آزمون است، بدین معنی که با افزایش استفاده از رسانه‎ها، میزان احساس ستمگری، نابرابری و تفاوت در زنان افزایش می‎یابد و بالعکس. باتوجه به نتایج پژوهش، در پایان پیشنهاد‎هایی جهت سیاستگذاری‌های مؤثرتر و کارآمد در راستای برنامه‎های رسانه‎ای ارائه شده است.

کلید واژگان :

زنان؛ رسانه؛ نابرابری؛ ستمگری؛ تفاوت؛ سیاستگذاری



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک