چکیده :

تعهد مشتريان به برند به منظور کسب حداکثر سود و تأثير آن جهت ادامه فعاليت شرکت در دنياي فرارقابتي امروز بيش از پيش، توجه مديران برند و بازاريابان را به خود جلب کرده است. عوامل متعددي در شکل گيري تعهد به برند نقش دارند. بر اين اساس پژوهش حاضر با هدف تعيين رابطه بين شخصيت برند و ارزش ادراک شده با تعهد به برند در بين کاربران زن تلفن هاي همراه انجام گرفته است. نمونه مورد بررسي 164 نفر از دانشجويان زن دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان مهاباد ميباشد که با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شده است. ابزار پژوهش، پرسشنامه شخصيت برند آکر، پرسشنامه هاي محقق ساخته ارزش ادراک شده و تعهد به برند مي باشد. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون گام به گام انجام شده است. نتايج تحقيق نشان مي دهد که بين شخصيت برند با تعهد به برند و بين ارزش ادراک شده با تعهد به برند همبستگي مثبت و معنادار وجود دارد. همچنين نتايج رگرسيون گام به گام نشان مي دهد که ارزش ادراک شده و شخصيت برند حدود 26 درصد واريانس مربوط به تعهد به برند را تبيين مي کنند.

کلید واژگان :

شخصيت برند، ارزش ادراك شده، تعهد به برند، كاربران زن تلفنهاي همراه



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک