چکیده :

این تحقیق با هدف شناخت موقعیت و وضعیت آموزش و پرورش کشور آلمان انجام گرفت است. روش این تحقیق کتابخانه¬ای و بررسی اسناد و مدارک علمی می¬باشد. بدین منظور نظام آموزشی و پرورش کشور آلمان در بخش¬های ساختار آموزشی (آموزش پیش دبستانی، آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه اول و دوم)، آموزش بزرگسالان، آموزش و پرورش استثنائی، آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین تربیت معلم و برنامه درسی مورد بررسی قرار گرفت. آلمان دارای یک سیستم آموزش غیرمتمرکز، با مسئولیت مشترک بین دولت فدرال، ایالت‌ها و مقامات محلی و هماهنگی از طریق چندین نهاد است. کارکرد سیستم آموزشی هر کشوری از طریق عملکرد دانش آموزان مشخص می‌شود، بر اساس آخرین رتبه‌بندی که توسط موسسه فرانسوی PISA در کارآمدی سیستم¬های آموزشی دنیا در سال 2012 انجام شد و در سال 2013 منتشر شد نظام آموزشی آلمان (با نمره ریاضی 514؛ نمره قرائت، 508 و نمره علوم 524) در رتبه شانزدهم قرار گرفت.

کلید واژگان :

آموزش، آموزش و پرورش فراگیر، آموزش و پروش ویژه، ساختار آموزشی، برنامه و مواد درسی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک