در این پژوهش نظام آموزشی و پرورش کشور انگلیس در بخش¬های ساختار آموزشی (آموزش پیش¬دبستانی، آموزش ابتدایی و آموزش متوسط و متوسطه تکمیلی آموزش بزرگسالان، آموزش و پرورش استثنائی) و همچنین تربیت معلم و برنامه¬ریزی درسی و اهداف آموزشی و اولویت آن¬ها در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است. انگلستان دارای یک سیستم آموزش غیرمتمرکز، با تفویض اختیارات وسیع به کمیته¬های آموزش و پرورش و سرپرستان و مدیران مدارس می¬باشد به طوری که تدوین برنامههای درسی و تعیین کتب را شورای معلمان مدرسه با تأیید کمیتههای آموزش و پرورش انجام میدهد. مهمترین دلیل موفقیت ساختار آموزش و پرورش انگلستان عبارتاند از اینکه: هدف دانش¬آموزان فقط ورود به دانشگاه نیست؛ خلاقیت؛ زنده بودن نظام آموزشی و سیستم نظارتی است؛ به طوری که نظام آموزشی انگلیس پیوند عمیقی با زندگی روزمره دانش آموزان و سایر افراد درگیر در این نظام دارد و دانش¬آموزان اثر یادگیری را در زندگی روزمرهی خویش کاملاً مشاهده میکنند.
کلید واژگان :انگلستان، آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، ساختار آموزشی، برنامه¬ریزی درسی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک