چکیده :

هدف این پژوهش بررسی وضع موجود و مطلوب مهارت محوری در آموزش سربازان بوده است. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی بوده است. جامعه آماری سربازان درحال خدمت در ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی بوده است که بر اساس فرمول کوکران 382 نفر انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی آن از طریق روایی صوری و پایایی از طریق الفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. برای تجریه و تحلیل داده ها از آزمون تی و فریدمن استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که در وضع مطلوب توجه به تخصص سربازان در بکارگیری آن¬ها در طول خدمت با 70% بیشترین تأثیر را در خدمت¬سربازی دارد. بعد از آن با اختلاف زیادی عدم اتلاف وقت سربازان با 47% قرار می¬گیرد. سایر عوامل تأثیرگذار به ترتیب اهمیت ازدیدگاه سربازان ، آموزش مطالب و مهارت¬های جدید (43%)، رشد استعدادهای سربازان در این¬ دوران (41%)، آموزش مهارت دفاع از کشور (40%)، افزایش توان سربازان برای مقابله با مشکلات (39.5%)، آموزش ایجاد نظم وامنیت و مفید بودن آموزش¬ها قرا دارند. همچنین در وضع موجود میزان برخورداری سربازان از مهارت محوری در آموزش در کل همه موارد پایین¬تر از حد میانگین بود.

کلید واژگان :

مهارت محوری، آموزش، آموزش مطالب و مهارت¬های جدید ،آموزش مهارت دفاع از کشور ،سربازان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک