چکیده :

هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر نوآوری در کارآفرینی در بخش کشاورزی است. رویکرد این پژوهش کیفی است که بر حسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری داده‌ها توصیفی بوده و داده ها به شکل مصاحبه های عمیق با سوالات نیمه ساختار یافته از مدیران کسب ‌و کارهای بین‌المللی فعال در بازارهای نوظهور جمع‌آوری شده و سپس در دو مرحله کدگذاری باز و کدگذاری محوری تحلیل شدند که در نهایت 28 کد باز و 5 کد محوری استخراج گردید و نهایتا شرایط حاکم بر نوآوری جهت شکل‌گیری گرایش کارآفرینانه برای ورودی جدید کسب‌‌و‌کارها در بخش کشاورزی تبیین گردید. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل شکل دهنده‌ی نوآوری در محیط کسب‌وکارهای بخش کشاورزی در ایران به پنج دسته‌ی اصلی شامل عملکرد و سیاست‌های دولت، موانع و محدودیت‌های قانونی، موانع و محدودیت‌های اقتصادی، ناکارآمدی بخش‌های مکمل و پشتیبان و موانع و محدودیت‌های فناورانه تقسیم می‌گردد. این پنج دسته با تجزیه به عناصر تشکیل دهنده تحلیل گردیده و چگونگی اثرگذاری آن‌ها نیز تبیین شده است.

کلید واژگان :

کارآفرینی، کارآفرینی کشاورزی، نوآوری، گرایش کارآفرینانه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک