چکیده :

خدمات الکترونیکی بخش عمده ایی از خدمات روزمره را تشکیل داده و به عنوان یکی از شاخصه های توسعه یافتگی ، حائز اهمیت می باشند .این پژوهش به منظور بررسی وضعیت استفاده دانشجویان فنی مهندسی دانشگاه رازی از خدمات الکترونیکی در سال 1316 انجام گرفته است . مطالعه – % از نوع توصیفی پیمایشی بوده که جامعه مورد مطالعه 1154 نفر دانشجوی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه میباشند که 11.1 از دانشجویان یعنی 135 نفر از کل جامعه از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده ، ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه بوده و روایی و پایایی پرسشنامه توسط مطالعه مقدماتی و نظر صاحبنظران در این زمینه مورد تایید قرار گرفته است . 11.4 % از دانشجویان تعداد کامپیوتر های موجود در دانشکده را متناسب بانیازهای آموزشی خود ندانسته و 33.3 % از دانشجویان اظهار داشته که اطلاع رسانی در سطح دانشگا ه از طریق وب سایت انجام نگرفته و فقط 11.1 % از دانشجویان از طریق اینترنت با اساتید خود مراوده اطلاعاتی آموزشی داشته اند .این پژوهش نشان داد – که وضعیت خدمات الکترونیکی در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه با نیازهای آموزشی دانشجویان متناسب نبوده ودر انتها پیشنهادی جهت ارتقا سطح کمی و کیفی این خدمات ارائه گردیده است.

کلید واژگان :

خدمات الکترونیکی ، دانشجوی فنی مهندسی ، دانشگاه رازی کرمانشاه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک