چکیده :

در دنیای امروز، گردشگری به‌عنوان یکی از عوامل مهم در رشد و رونق اقتصاد است بنابراین، توجه به تجربه گردشگر امر ضروری به نظر می‌رسد چراکه این عامل منجر به ایجاد وفاداری و دلبستگی گردشگران شده و موجب تسریع درروند رشد و رونق اقتصاد می‌گردد؛ لذا در اين پژوهش قصد بر اين است تا نقش تجربه گردشگر بر وفاداری و دلبستگی مکانی بررسي شود. جامعه آماري شامل تمامی گردشگران در هتل ها و استخرهای شهر سرعین است. بر اساس فرمول جامعه نامحدود کوکران حجم نمونه 384 نفر به دست آمد؛ که به روش نمونه‌گیری غیر تصادفی در دسترس (بدون هیچ‌گونه گزینش ذهنی از قبل) در بین جامعه آماری توزیع و 352 پرسشنامه به‌صورت تکمیل‌شده از بين گردشگران جمع‌آوری گرديد. گردآوري داده‌های موردنیاز با پرسشنامه استاندارد انجام گرفت و روايي آن بر اساس روايي سازه، تشخيصي و همگرا و پايايي آن با ضريب آلفاي کرونباخ بررسي گرديد. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار Lizrel انجام گرفت. نتايج نشان داد که تجربه گردشگر بر وفاداری و دلبستگی مکانی تأثیر معنادار دارد.

کلید واژگان :

تجربه گردشگر، وفاداری گردشگر، دلبستگی مکانی، هتل های شهر توریستی سرعین.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک