جغرافیای گردشگری یکی از علومی است که کمک شایانی به صنعت گردشگری میکند و این صنعت آثار اقتصادی گستردهای دارد. ازاینرو هدف اصلی تحقیق بررسی نقش جغرافیای گردشگری در توسعه اقتصادی در استان اردبیل میباشد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش توصیفی- تحلیلی میباشد. جامعه آماري اين تحقيق كليه کارشناسان و صاحب نظران سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی فعال در حوزه گردشگری استان اردبیل است که تعداد آنها بر اساس جدول مورگان 148 نفر به دست آمد. بر این اساس روش نمونهگیری هدفمند (نمونه در دسترس) برای توزیع پرسشنامه در بین کارشناسان و صاحب نظران سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی فعال در حوزه گردشگری توزیع و بهصورت تکمیلشده جمعآوری گرديد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار spss20 استفاده گردید. نتایج نشان میدهد که بین جغرافیای گردشگری و ایجاد و افزایش اشتغال در استان اردبیل تأثیر معنادار وجود دارد و همچنین بین جغرافیای گردشگری و ارتقاء سطح درآمد مردم استان اردبیل رابطه معناداری وجود دارد و نهایتا رابطه معنادار بین جغرافیای گردشگری و ارتقاء شاخص های زندگی مردم استان اردبیل تایید شد.
کلید واژگان :جغرافیای گردشگری، توسعه اقتصادی، ایجاد و افزایش اشتغال، ارتقای سطح درآمد مردم، ارتقاء شاخص های زندگی مردم
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک