چکیده :

عدم موفقیت مدارس فردا با مدیریت امروز هنرمند جوانبخت 1 دکتری ازدانشگاه تهران 1 drjavanbakht@yahoo.com1 عزت جوانبخت ۲ دکتری اقتصاد ۲، مدرس دانشگاه دآزاد اسلامی ۲ e.javanbakht37@gmail.com2 بهرام گل پرور 3 دانشجوی دوره دکتری مدیریت کسب کار 3 Bahram.gol@gmail3 چکیده: با توجه به اینکه مدیران مدارس جایگاه ویژه ای درجهان امروزی دارند.دراوایل قرن ۲1 توجه خاصی به مدیریت آموزش مدارس درکشورهای جهان شده است.زیرا آموزش وپرورش یکی ازبزرگترین تشکل های سازمان یافته کشورها می باشد برای اینکه به جامعه سالم وایده ال برسندو مدیران واجد شرایط برای مدارس انتخاب نمایند دولتها برای موفقیت مدیریت ورهبری مدارس به عنوان اساسی ترین نیاز توجه جدی داشته اند. هدف:بررسی ایده های مدیران مدارس برای بهبود موفقیت مدارس فردا با مدنظر قرار دادن مدیران مدارس در مقطع مدیریتی که دارند دانش آموزی در مقاطع تحصیلی را داشته یا دارند.مواد وروشها: دراین مطالعه توصیفی ومقطعی پرسشنامه رهبری چند عاملی مورد ارزیابی قرارگرفت.که این بررسی بااجازه ازتدوین کننده پرسشنامه صورت گرفت.که ابزاررهبری چند عاملی دارای ۲1 سئوال بودکه دارای 7عامل جهت اندازگیری مدیریت می باشدبرای ارزیابی مقایسه مدیریت مدارس امروز بامدیریت مدارس فردا قابل استفاده می باشد. این پرسشنامه مشتمل برهفت عامل بود بین 082 نفر که از اولیاء داننش آموزان و 88 نفر ازمدیران مدارس ارزیلبی انجام گردید. یافته ها: ضعف مدیریتی،انتصاب های سلیقه ای،عدم انگیزش وکارایی مدیریتی ونداشتن تعامل فرهنگی واجتماعی جزضعف های مدیریتی بودکه بعدازهمکاری بین دومدرسه توانستیم 11 درصد را به 33 درصد برسانیم. نتایج: نتایج مطالعه حاضر در اعتبار سنجی از لحاظ روایی پرسشنامه رهبری چند عاملی برنارد باس و بروس اوولیو با در نظر گرفتن مدل هفت عاملی انجام شد.از ۲12 پرسشنامه تکمیل شده هفت عاملی توسط اولیاء نتایج بدست آمده برای عوامل هفت گانه به ترتیب 31 درصد ، 33 درصد ، 31 ۲2 درصد واز 1۲ پر سشنامه تکمیل شده توسط مدیران مدارس به / 37 درصد، 3۲ درصد، ۲2 درصد و 2 / درصد، 1 ترتیب 31 درصد، 12 درصد، 32 درصد، 71 درصد، 32 درصد، 31 درصد و ۲1 درصدبود درمجموع 3۲ درصد برای اولیاء و 33 درصدبرای مدیران نتایج بدست آمدکه هرعامل استاندار د حداقل 33 درصد می باشدکه نشانگر این می باشدازمعیار استاندارجهانی پایین تر می باشدودر دومدرسه اردبیل که در مجموع 11 درصد بود به 33 درصد افزایش دادیم لازمه این کار بررسی بیشترو مقایسه این عوامل باتکمیل پرسشنامه برای مدیران دانشگاه ضروری به نظر می رسد.

کلید واژگان :

واژگان كلیدي: رهبری چند عاملی، ارزیابی مدیریت مدارس امروزی،مشارکت



ارزش ریالی : 200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک