سيستم هاي مخابراتي (سانترال) به لحاظ نقش ارتباطي آنها در سازمان ها از اهميت فراواني برخوردارند. علاوه بر اين، انتخاب فروشنده يک سيستم مخابراتي يک مساله گروهي و تصميمي چند معياره است. فرآيند تصميم گيري گروهي مي تواند از طريق رويکردي سيستماتيک و منطقي براي ارزيابي گزينه ها و بر اساس نظرات چند نفر از حوزه هاي مختلف بهبود يابد. AHP مي تواند در مشارکت تصميم گيرندگان با اهداف متفاوت براي رسيدن به تصميمي آگاهانه مفيد باشد. در اين مقاله مدلي بر اساسAHP ، براي آزمون امکان پذيري اين مدل در انتخاب يک فروشنده سيستم هاي مخابراتي، يک مطالعه موردي واقعي صورت گرفت. استفاده از مدل مورد نظر در اين مطالعه موردي که در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين انجام شده است نشان مي دهد که AHP مي تواند براي بهبود تصميم گيري گروهي در انتخاب فروشنده مورد استفاده قرار گيرد و زمان تصميم گيري را کاهش دهد.
کلید واژگان :سيستم هاي مخابراتي (سانترال)، انتخاب فروشنده، فرآيند سلسله مراتبي تحليل (AHP)، تصمصم گيري گروهي، تصميم گيري چند معياره
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک