رقابت در بازار محصول به عنوان قوی ترین نیرویی که اقتصاد را به سمت کارایی هدایت میکند، تلقی می شود. لذا به نظر می رسد، ميتواند بر رفتار تکمین مالیاتی شرکت اثرگذار باشد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر رقابت در بازار محصول بر تمکین مالیاتی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. در این پژوهش از رقابت در بازار محصول به عنوان متغیر مستقل و از تمکین مالیاتی به عنوان متغیر وابسته استفاده شده است. پژوهش حاضر در بازه زمانی سال های 1390 تا 1395 بر روی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. همچنین از مدل رگرسیون لجستیک و تحلیل رگرسیونی جهت تجزیه و تحلیل داده ها بهره گرفته شد. نتایج پژوهش نشان می دهد، رابطه منفی و معنادار بین رقابت در بازار محصول و تمکین مالیاتی وجود دارد.
کلید واژگان :مالیات، رقابت در بازار محصول، تمکین مالیاتی، بورس اوراق بهادار تهران.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک