چکیده :

امروزه در خصوص پیشگیری از اعتیاد نظریه ها و برنامه های متنوعی ورودپیدا کرده است و همه آنها تلاش کرده اند تا راهی مناسب را برای پیشگیری از سوءمصرف مواد ارائه دهند. در نگاهی به وضعیت کنونی اعتیاد می توان متوجه شد که مدیریت در ساختارها و فرایندهای اعتیاد تلاشی در جهت کاهش و پیشگیری می باشد. تلاش ها بر برنامه ها و سیاست هایی تاکید دارند که علاوه بر تولید دانش به ایجاد دانش، باورها و رفتار از طریق تغییر محیطی که گروه هدف در آن زندگی می کند بپردازد. برای پیشگیری از سوءمصرف مواد می بایست رویکردهای نوین و جدیدی در نظر گرفته شود و با اجرای آن به تعیین اثربخشی و کارکردهای آن پرداخت. هدف از انجام این مقاله تبیین رویکردی جدید برای پیشگیری از اعتیاد بر اساس روش سازمان یادگیرنده و نقش آن در پیشگیری از سوءمصرف مواد می باشد.سازمان یادگیرنده سازمانی است که دانش را کسب و به اشتراک می گذارد و از آن برای تغییر دادن روشی که برای روبرو شدن با تحولات محیطی نیاز است تا بتواند یادگیری مستمر در سطح فردی، گروهی و سازمانی برای اصلاح و بهبود بخشیدن وتعدیل رفتار را منجر گردد تا بتواندتاثیر مثبت بر توانایی جهت مقابله با تغییراتی احتمالی بگذارد. با توجه به ویژگی سازمان یادگیرنده که خلق، اکتساب و انتقال دانش و اصلاح رفتار می باشد و همچنین سازمانی که یادگیری همگان را میسر ساخته و به طور مستمر خود را دچار تحول و دگرگونی می سازد.با چنین رویکردی در نظر است تا به رابطه بین ایجاد سازمان یادگیرنده و پیشگیری از سوءمصرف مواد پرداخت.

کلید واژگان :

سازمان یادگیرنده، سوءمصرف مواد، پیشگیری، سنگه



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک