چکیده :

امروزه ضرورت آموزش به صورت يك امر طبيعي درآمده است. پيشرفت و توسعه سازمانها و موسسات در گرو ارتقاي سطح دانش، مهارت، رفتار و بينش منابع انساني است. با توجه به اينكه بررسيهاي محققين نشان از قابل اكتساب بودن بسياري از ويژگيهاي كارآفرينان دارد، لذا دوره هاي آموزشي مخصوصي براي كارآفريني طراحي شده، هدف اين دوره ها در مجموع تربيت افرادي با اعتماد به نفس بالا، فرص تشناس و بطور كلي افرادي كه تمايل قوي و بيشتري براي را هاندازي كسب وكارهاي مستقل دارند م يباشد. هدف پژوهش حاضر، ارزيابي اثربخشي دورههاي آموزشي كارآفريني طرحهاي زودبازده در سطح استان مازندران ميباشد. جامعه آماري اين تحقيق، 2511 نفر، كه با توجه به محدوديتهاي خاص جمعآوري دادهها 214 نفر به عنوان نمونه انتخاب، براي جمعآوري انجام شده است. LISREL و SPSS دادهها از پرسشنامه استفاده، و تجزيه و تحليل دادهها بوسيله نرمافزارهاي يافتهها نشان داده است كه اثربخشي دورههاي آموزش كارآفريني و همه ابعاد مورد بررسي يعني: تحريك انگيزه- ها، پرورش ويژگيها و آموزش مهارتها، در وضعيت مناسبي قرار ندارند، ولي مدل معادلات ساختاري بيانگر اين موضوع بود كه متغيرهاي تحقيق تبيين كننده اثربخشي دورههاي آموزش كارآفريني بوده و ارتباط معنيداري با يكديگر دارند. كارآفرينان همگام با تغييرات گام برم يدارند و م يكوشند فرصتهاي ايجاد شده در جريان اين تغييرات را كشف و از آنها بهره برداري كنند. همگامي با تغييرات، مستلزم بستر فرهنگي مناسب و وجود سطح بالايي از يادگيرندهگي سازماني و فردي است، كه به تغيير بها و به استقبال آن مي رود.

کلید واژگان :

كارآفريني، اثربخشي، طرحهاي زود بازده، دورههاي آموزشي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک