چکیده :

هدف از این تحقیق بررسی میزان تفاوت بین ساختار سازمانی و کارآفرینی سازمانی در مدارس متوسطه دخترانه دولتی و غیردولتی شهرستان بجنورد بود. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی؛ از نظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی و به لحاظ سنجش ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل معاونین اجرایی و آموزشی مدارس متوسطه دخترانه دولتی و غیردولتی به تعداد 101 نفر بود که از این میزان بر اساس فرمول کوکران، تعداد ۸۰ نفر به روش تصادفی طبقه‌ای به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه‌های ساختار سازمانی رابینز با ۲۴ پرسش و کارآفرینی سازمانی مارگریت الیزابت هیل (۲۰۰۳) با ۶۰ پرسش بود. روایی محتوای صوری ابزار توسط اساتید، و میزان پایایی دو پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ (به ترتیب ۹۴۰/۰ و ۹۷۰/۰) تائید شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که ساختار سازمانی در مدارس دولتی و در مدارس غیردولتی با کارآفرینی سازمانی رابطه معکوس معناداری دارد و بین مدارس دولتی و غیردولتی در رابطه بین ساختارسازمانی و کارآفرینی سازمانی تفاوت وجود دارد. در پایان نیز مستند به یافته‌های تحقیق نسبت به ارائه پیشنهاداتی در راستای اهداف تحقیق اقدام شد.

کلید واژگان :

ساختار سازمانی، کارآفرینی سازمانی، رسمیت، پیچیدگی، تمرکز، بجنورد



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک