سابقه و هدف: کیفیت زندگی یکی از مهمترین مسایل عصر امروز در مراقبت سلامتی است. باورهای مذهبی به معنای خاص همیشه باورهای مشترک جماعت معینی هستند که از گرویدن به آن باورها و عمل کردن به مناسک همراه با آنها به خود میبالند و خودکارآمدی به معنای باور فرد در مورد توانایی مقابله او در موقعیت های خاص است. روش بررسی: این پژوهش، توصیفی، از نوع همبستگی است. جامعه آماری، کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر شوش بودند که از بین آنان، تعداد 410 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش نیز شامل پرسشنامههای کیفیت زندگی، باورهای مذهبی براهنی و خودکارآمدی شرر بودند. برای تحلیل دادهها توسط نرم افزار SPSS 21 از روشهای ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. یافته ها: رابطه معنیداری میان کیفیت زندگی و باورهای مذهبی با خودکارآمدی وجود داشت؛ به گونهای که با افزایش باورهای مذهبی میزان خودکارآمدی نمونه مورد بررسی بیشتر میشد. نتیجهگیری: مطالعه حاضر، نشان داد که بین کیفیت زندگی با خودکارآمدی دانشجویان در کلیه رشته های تحصیلی و باورهای مذهبی آنان رابطه مستقیم و معنیداری برقرار است و لذا بررسی و به کارگیری روشهای مناسب در افزایش خودکارآمدی میتواند موجب افزایش کیفیت زندگی دانشجویان شود.
کلید واژگان :کیفیت زندگی، باورهای مذهبی، خودکارآمدی، دانشجویان.
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک