چکیده :

به طور کلی هر بنگاه های تمایل دارد در بازار در رأس باشد از این رو بنگاه در صنعت و بازار باید در مورد هزینه و فرآیند تولید خود اقدام به بررسی مبنایی کند و هزینه های خود را در مقایسه با سایر بنگاه های به حداقل برساند، از این رو تبیین مفهوم کارایی برای بنگاه امری است ضروری. از این رو در این مقاله اقدام به بررسی و تعریف مبنایی انواع کارایی ها و بهره وری شده تا از این طریق راهی صحیحی را برای تصمیم گیران بنگاه ها در صنعت و بازار نشان دهد، تا از این طریق بتوانند بنگاه های خود را از نظر اقتصادی به درجه ی برسانند که در مقایسه با سایر رقبای خود در صنعت در مرتبه ی بالاتری قرار گیرند. از این رو با توجه به مفهوم کاریی ها و بهره وری توسط شاخص مالم کوئیست این نتیجه براشت شده که در صورتی که بنگاهی در صنعتی که N بنگاه وجود دارد کاراتر باشد موفقیت بیشتری در ماندن و پیروزی در بازار دارد.

کلید واژگان :

کارایی، بهره وری، بازار، موفقیت، هزینه های تولید.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک