چکیده :

با توجه به توانمندی رو به رشد در عرصه فناوری اطلاعات، تولیدکنندگان اطلاعات نیز بخشی از توان مادی و فکری خود را به ذخیره اطلاعات در محیط الکترونیکی اختصاص داده‌اند و این روند همچنان رو به رشد است. شیوه‌های نشر الکترونیکی، که گاه به‌عنوان انقلاب در حوزه انتشار اطلاعات از آن یاد می‌شود، نزد ناشران و تولیدکنندگان اطلاعات، به‌تناسب نوع مطالبی که تولید و منتشر می‌کنند، متفاوت است. نوع استفاده یک ناشر متون دانشگاهی از نشر الکترونیکی با یک ناشر آثار کمک‌درسی یا یک ناشر مجلات الکترونیکی کاملاً متفاوت است. امروزه، رسانه¬های جمعی مانند رادیو، تلويزيون و مطبوعات، مخاطب گسترده¬ای در جهان و ايران دارند، اين در حالی است كه رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، يوتيوب و گوگل پلاس نيز درصد زيادی مخاطب دارند، اما رشد بيشتری نسبت به رسانه¬های جمعی دارند. از زماني كه چاپ به‌عنوان بستر رسانه جمعی ظهور كرد تا موقعی كه اينترنت به‌عنوان پلتفرم ظهور رسانه‌های آنلاين پا به عرصه گذارد، تصور اینكه تعاملات رسانه‌ای امروز چنين شود و رسانه‌هایی با عنوان رسانه‌های اجتماعی رشد بيشتری از ساير رسانه‌ها داشته باشند و نیاز و خواسته‌های مخاطب را برآورده نمایند، وجود نداشت. در اين مقاله سعی بر آن داریم، به‌طور گذرا ویژگی¬های رسانه‌های جمعی و نشر الکترونیکی را بررسی نموده تا مسير فعاليت در اين حوزه روشن و هموار شود. سپس با اشاره به مهارت¬های مورد نیاز جهت توسعه نشر الکترونیک، نقش رسانه¬های جمعی در افزایش مهارت¬های نشر الکترونیکی را با هدف گسترش این پدیده تبیین نمائیم.

کلید واژگان :

رسانه‌های اجتماعی، رسانه¬های جمعی، محتوای دیجیتال، نشر الکترونیکی.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک