چکیده :

هدف پژوهش حاضر، تبیین نقش سبک رهبری خدمتگزار بر فضیلت سازمانی می­باشد. این پژوهش از لحاظ هدف پژوهش از نوع کاربردی، از لحاظ نوع روش، توصیفی و همبستگی می­باشد و از لحاظ روش گردآوری اطلاعات روش تحقیق مورد نظر میدانی است. جامعه­ی آماری پژوهش را کلیه­ی کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان گلستان تشکیل می­دهد که نمونه­ی آماری برابر 167 نفر می­باشد. برای گردآوری داده­های پژوهش از پرسشنامه­ی استاندارد رهبری خدمتگزار قلی­پور و حضرتی(1388) و پرسشنامه­ی استاندارد فضیلت سازمانی کامرون و همکاران(2004) استفاده شده است. روایی پرسشنامه‌ها به وسیله­ی اساتید محترم مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه­ی رهبری خدمتگزار 82/0 و پرسشنامه­ی فضیلت سازمانی 86/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از کولموگروف- اسمیرنوف، ضریب همبستگی، رگرسیون و آزمون فریدمن از نرم­افزار SPSS استفاده شده است. یافته­ها نشان می­دهد که سبک رهبری خدمتگزار بر فضیلت سازمانی اثر مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین ابعاد سبک رهبری خدمتگزار بر فضیلت سازمانی اثر مثبت و معناداری دارد. با توجه به آزمون فریدمن نیز به ترتیب بیشترین میانگین اختصاص به قابلیت اعتماد و سپس مهروزی، تواضع و فروتنی و در نهایت خدمت­رسانی قرار داشته است.

کلید واژگان :

سبک رهبری خدمتگزار فضیلت سازمانی فرماندهی انتظامی استان گلستان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک