پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر درس پژوهی بر صلاحیت های مدیریت کلاس درس معلمان دوره ی ابتدایی ناحیه یک ساری انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی بوده و با روش علی مقایسه ای انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان دوره ی ابتدایی ناحیه یک ساری به تعداد 650 نفر در سال تحصیلی 93-92 می باشد که از طریق جدول کرجسی و مورگان تعداد 242 نفر انتخاب شدند که با رعایت نسبت ها در دو گروه همتا 121 نفره قرار داده شدند.(گروهی که در درس پژوهی شرکت کردند و گروهی که در درس پژوهی شرکت نکردند.) جمع آوری اطلاعات از طریق مشاهده کلاس درس معلمان و با ابزار مقیاس درجه بندی رفتار در طول چهار ماه صورت گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق نرم افزار spss انجام گرفت. نتایج نشان داد رویکرد درس پژوهی عاملی موثر در ارتقا صلاحیت های مدیریت کلاس درس معلمان ابتدایی ناحیه ساری بوده است و صلاحیت های معلمانی که در درس پژوهی شرکت کردند به طور معناداری بهتر از معلمانی است که در درس پژوهی شرکت نکردند.
کلید واژگان :درس پژوهی، صلاحیت های مدیریت کلاس درس، دوره ی ابتدایی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 5144041653095832
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : ماهنامه پژوهش های مدیریت و حسابداری
- برگزار کنندگان :
- ISSN : 3854-2423
- تاریخ ثبت : 1394/06/02 16:12:10
- ثبت کننده : عماد روشن قیاس
- تعداد بازدید : 267
- تعداد فروش : 0