چکیده :

کشش تقاضااز یک محصول یا نام تجاری به محصول یا برند دیگر متفاوت است، علاوه بر این، ویژگی های عملکردی و نمادین برند ها که شامل ثبات برند ،رهبری برند، سود آوری برند، قدرت اجتماعی برند، گسترش جغرافیایی برند، ارزش برندو تبلیغات برای برند است نقش بسزايي در تعيين كشش تقاضاي بازار دارد. این تحقيق به بررسی اثر برند و تغییرات در کشش تقاضا و وفاداری برای صنعت پوشاك از طريق رفتار و ديدگاه مصرف كنندگان می پردازد که نشان می دهد ویژگی های نام تجاری (منافع عملکردی و نمادین ارائه شده به مصرف کنندگان) و همچنين قيمت نقش متفاوتی در کشش تقاضا و فاداری ایفا می نمایند. اين پژوهش با استفاده از داده های مربوط به قيمت فروش و مقدار فروش برای تعداد زيادي از مصرف کنندگان كه از طريق پانل اسكنرهاي فروشگاهي برندهاي زارا،اچ اند ام،ماسيمودوتي و برشكا و 2 محصول از اين برندها در بين سالهاي 2007 الي 2017 مورد مطالعه و بررسی در اين مساله قرار داده شد. در اين تحقيق و در بازه ي زماني مورد بررسي قيمت در تقاضاي محصولات در برندهاي مورد بررسي داراي تاثير بسزايي ميباشد. از آنجايي كه در اين تحقيق اثرات اقتصادي در كشش نمايان ميشود، عامل قیمت، تقاضای محصولات در برندها و انتخاب برندها رااز طرف مشتريان و رفتارهاي خريد را مشخص ميكندو در نهايت تاثيرپذيري قيمت بر انتخاب برند و ويژگيهاي آن دراين مطالعه بسيار مشهود ميباشد.

کلید واژگان :

کشش تقاضا، نام تجاري،ثبات برند ،رهبری برند، سود آوری برند، قدرت اجتماعی برند، گسترش جغرافیایی برند، ارزش برند، تبلیغات برند،رفتار خرید



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک