چکیده :

افزایش قابل ملاحظه زنان شاغل واقعیت انکارناپذیر جامعه ایران است. با وجود این، تجربه، اجتماعی حاکی از آن است که تعداد کمی از زنان شاغل کارآفرین هستند و براي ظهور فعالیت¬هاي کارآفرینانه وجود زمینه¬ها و شرایط فرهنگی و اجتماعی مناسب ضروري است. لذا هدف این مقاله، ارائه مدل مفهومی شایستگی کارآفرینی مورد نیاز زنان روستایی، کاربرد تحلیل محتوای تلخیصی بوده است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌این مطالعه با بهره¬گیري از پارادایم کیفی و رویکرد تحلیل محتوای تلخیصی انجام شد. جهت جمع¬آوري اطلاعات از محتوای نوشتاری موجود در زمینه موضوع تحقیق از مقالات علمی و یادداشت¬برداري، کدگذاری استفاده شد. در طی فرآیند تحلیل محتوا، ابتدا کدهای متفاوت بازبینی شده، سپس در زیرمقوله¬ها گروه¬بندی و در نهایت، 52 زیرمقوله در هفت مقوله اصلی ادغام شدند. در اين پژوهش براي تعيين پايايي از فرمول پايايي هولستي استفاده شد كه مقدار آن برابر با 86/0 بدست آمد. بر اساس یافته¬ها، شایستگی شخصي روانشناختی، شایستگی ارتباطي و ذهنی، شایستگی مفهومي، شایستگی رهبري و سازماندهي، شایستگی تعهدي و شایستگی راهبردي مقوله¬های اصلی حاصل از داده¬ها بودند.

کلید واژگان :

شایستگی کارآفرینی، زنان روستایی، تحلیل محتوای تلخیصی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک