چکیده :

مدیریت دارایی در شبکه هاي برق نقش محوری داشته و با درآمدها و قابلیت اطمینان زنجیره تامین برق ارتباط تنگاتنگ دارد . يكي از مهمترین محورهای مديريت دارايي، فعاليتهاي نگهداري از تجهيزات ميباشد. استراتژيهاي نگهداري از تجهيزات يكي از مهمترين ابعاد مديريت دارايي در بخش انتقال برق است كه نحوه انتخاب و اثرگذاري اجراي اين استراتژيها در مديريت تجهيزات اين شبكه از اهميت بسزايي برخوردار ميباشد در تعریفی گسترده دارایی ها به سه دسته تقسیم می شوند. دارایی های فیزیکی، دارایی های مالی و دارایی های نامحسوس، مدیریت دارایی شامل مدیریت این سه دسته از دارایی ها با هدف به جریان درآوردن آن ها است. مدیریت دارایی باید هم جهت با ماهیت و ارزش های سازمان باشد،هدف های سازمان و سهامداران آن را پشتیبانی کند و دارایی های فیزیکی سازمان را در مراحل مختلف دوره عمر آنها مدیریت کند. مدیریت دارایی میان انتظارات کاربران ، تحت شرایط سیستم و عملکرد آن و مدیریت سیستم و سرمایه گذاری های راهبردی ارتباط برقرار می کند. در واقع هدف اصلی مدیریت دارایی بهبود بهره وری و پایداری و ثبات سازمان می باشد . بهره وری عبارت است از به حداکثر رساندن استفاده از منابع به طریق علمی به منظور کاهش هزینه ها و رضایت کارکنان، مدیران و مصرف کنندگان می باشد.این مطالعه با هدف ارائه تفصیلی طبقه بندی مدیریت دارایی، روش های مختلف نگهداری و نظریه های توسعه یافته تهیه گردیده است. اطلاعات اساسی مورد نیاز بر ای راه اندازی یک سیستم مدیریت دارایی مناسب مورد بحث قرار گرفته است. بخش عمده ای از هزینه های شبکه توزیع را می توان در هزینه های نگهداری و استهلاک سرمایه یافت همچنین در سیستم های توزیع با تعداد بالای اجزا ء مواجه هستیم که هرکدام رسیدگی خاصی نیاز دارد بنابراین روشهای آماری با موفقیت در کاربرده ای عملی مورد استفاده قرار گرفته است که در این پژوهش ارائه گشته است. به دلیل استفاده از دستگاه های مختلف اندازه گیری هوشمند، مقدار زیادی از اطلاعات جمع آوری می شود. ظهور تکنیک های داده کاوی سناریوی مدیریت دارایی را تغییر داده است بنابراین مسئله مدیریت داده ها اهمیت می یابد که در بخشی از این پژوهش به آن پرداخته شده است.

کلید واژگان :

مدیریت دارایی،برنامه ریزی نگهداری، شرکتهای توزیع برق، بازار برق



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک