چکیده :

امروزه یکی از عامل¬های کلیدی در بهبود فرایندهای کسب و کار و کلید موفقت سازمان¬ها، توسعه سرمایه فکری سازمان ها است، چرا که یکی از مهمترین وظایف مدیریت سرمایه فکری، شکل دهی به فرایندهای ایجاد و تحصیل ارزش از دانش است. در راستای این مهم، تحقیق حاضر به بررسی تاثیر سرمایه فکری بر توانمندسازی کارکنان می¬پردازد. این تحقیق از نوع پیمایشی- همبستگی می¬باشد و جامعه آماری شامل کارکنان پرستاری بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان که (123 نفر) از این افراد به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند به دو پرسشنامه سرمایه فکری و توانمندسازی جواب دادند می¬باشد. سپس داده ها با استفاده از نرم افزارهای Spss و Liserl مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد سرمایه فکری و مولفه هایش(سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری) تاثیر مثبت و معناداری بر توانمندسازی کارکنان داشتند.

کلید واژگان :

سرمایه فکری، سرمایه انسانی، سرماسه ساختاری، سرمایه مشتری و توانمندسازی کارکنان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک