چکیده :

هدف اين پژوهش بررسي نقش،اهمیت و استراتژی های عملی و کاربردی تحقیقات بازار، بررسی و بیان مباحث نظری مرتبط با موضوع در فرآیند انتخاب بازار صادرات می باشد. در واقع می توان اهداف جزئی این پژوهش را شامل ارائه رویکردی در راستای تعیین جذابیت های بازار با استفاده از تصویر جنبه های سیستماتیک، کیفی و کمی کشورهای هدف، درک جنبه های جذابیت بازار، درک اهمیت ارزیابی پتانسیل بازار صادرات،استراتژی های انجام تحقیقات بازار صادرات، ارزیابی فرصت های بازار های جهانی، چگونگی استفاده از منابع اطلاعاتی گوناگون درک فرایند جهانی سازی، لیست کردن و شرح حالتهای مختلف ورود به بازارهای خارجی و چگونگی توسعه آنها، شناسایی خصوصیات روشهای متناوب ورود به بازارهای خارجی و استفاده از چارچوب موجود برای تصمیم گیری حالت مناسب ورود به بازارهای خارجی دانست.از آنجایی که برای نفوذ در بازارهای خارجی استراتژی های گوناگونی لازم است و یکی از مشکلات مهم در زمینه ی بازاریابی بین الملل گرایش افراد در بکارگیری ارزش های فرهنگی خود در بازار ها و محیط های خارجی است و با توجه به نتایج تحقیقات گذشته که به وضوح بیان می دارند که اقتصاد کشور عزیزمان ایران ،برای پیشرفت راهی جز جدا شدن از دلارهای نفتی و تکیه بر تولید ناخالص ملی و صادرات غیر نفتی نخواهد داشت، ضرورت بررسی هر چه بیشتر مباحث مرتبط با موضوع پژوهش آشکار می گردد.

کلید واژگان :

استراتژ، بازار، تحقیقات بازار، بازارهای جهانی، بازار صادرات، ارزیابی، صادرات غیر نفتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک