چکیده :

كيفيت آموزش و پژوهش، از جمله دغدغه‌هاي اصلي نظام‌هاي آموزش عالي در اغلب كشورهاي جهان بوده است. برخي از كشورها در دو دهه اخير، از طريق ارزيابي مستمر، اين تشويش را كاهش داده و در جهت رفع آن كوشيده‌اند. ارتقاي مداوم كيفيت علم، دانشگاه و بطور کلی آموزش عالي، مستلزم توسعة درونزاي فرهنگ ارزشيابي است كه به نوبه ی خود نيازمند روحيات و رفتارهاي خودارزيابي و خودتنظيمي و التزام دروني به كيفيت در ميان ذي نفعان آموزش عالي است. هر چند که این مقاله بر مبنای روش بررسی اسنادی – نه پژوهش میدانی – تنظیم شده، نگارندگان آن کوشیده اند در تشریح نظرات خود از یافته های پژوهشی سایر محققان استفاده کنند و به بررسی و تبیین کیفیت خدمات، ارزیابی و نقش آن در نظام آموزش عالی بپردازند.

کلید واژگان :

ارزیابی عملکرد آموزشی، کیفیت خدمات، کیفیت آموزش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک