چکیده :

دانشگاه کارآفرین یک مفهوم جذابی است که دانشگاه را به عنوان فراهم کننده ی فرصتها، تجارب و فرهنگ ها شده و با ایجاد محیط و فضاهایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، فعالانه به ترغیب و اشتغال آنان در کارآفرینی منجر می شود. دانشگاه های کارآفرین مکان هایی هستند که در آن کارآفرینی به عنوان بخشی از سبک بافت موسسات قرار دارد. پیش از این بسیاری از دانشگاه ها یک سری از پیشنهادهای موثر و پیچیده ای برای توسعه فعالیت های کارآفرینانه را ارایه کردهاند، اما این راهکارها که به صورت مدل ها و رویکردهایی بوده و سعی در ایجاد جایگاهی برای خلق و تداوم دانشگاه کارآفرین را داشتهاند، همواره شفاف و صریح نبوده اند. لذا در این راستا هدف اصلی مقاله حاضر مروری بر مفاهیم، زمینه پیدایش و پیشینه موجود در رابطه با کارآفرینی دانشگاهی با روش کتابخانه ای می باشد. همچنین در ادامه بر چالش ها و موانع اساسی پیش روی دانشگاه ها در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین مروری داریم. بخش اصلی بحث این مقاله بر روی موضوعات کلیدی متمرکز بر توسعه ی سیاست های مؤثر یرای ارتقای کارآفرینی در بخش دانشگاهی و آموزش عالی می باشد که در ادامه نگارندگان سعی دارند به ارائه ی پیشنهادات و راه حل هایی که دارای زمینه ی اجرا و عملی می باشند بپردازند.

کلید واژگان :

کارآفرین، کارآفرینی، دانشگاه کارآفرین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک