با توجه به پويايي و ويژگي هاي محيطي، سازماني و شغلي در ابعاد گوناگون علمي، فرهنگ، ارتباطي، اجتماعي و اقتصادي در عصر كنوني،سازمانها پس از عصر اطلاعات، دانش¬گرا شده اند و دانش يك مزيت رقابتي براي آنا محسوب مي شود. دانش، دارایی واقعی سازمانها است. چون مدیریت دانش با ابزارهای فنی و ارزشهای انسانی چندگانه سروکار دارد میتواند نشان دهد که چگونه سازمانهای آموزشی، سازمان¬های هوشمند و اصولاً مدیریت سازمانی قادرند فرآیندهای خود را از طریق استفاده از یک رهیافت «دانشمدار» مجددا طراحی نمایند. دانش و مدیریت دانش رفتهرفته جای خود را در سازمانها باز میکند. امروزه مدیران سازمانها میدانند ماشینآلات، تجهیزات و ساختمان را نمیتوان اصلیترین دارایی یک سازمان به حساب آورد. آنچه به عنوان دارایی مهم هر سازمان به شمار میرود، دانش سازمانی است و مدیریت صحیح برآن باعث کسب مزیت رقابتی برای سازمان و درنهایت پیروز شدن بر رقبا خواهد شد. در اين مقاله مديريت دانش و الگوهاي آن مورد برسي قرار گرفته شده است. در ابتدا تعاريف متعددي از دانش و مديريت دانش بيان شده و سپس الگوهاي توليد دانش و فرايند آن مورد مداقه قرار گرفته و در ادامه الگويي جامع از مديريت دانش ارائه شده است و در پايان هم جمع بندي صورت گرفته است.
کلید واژگان :دانش، سازمان، مديريت دانش، مديريت
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک