چکیده :

اهميت كيفيت به عنوان يكي از عوامل موثر در فضاي رقابتي عصر حاضر همواره مورد نظر مديران سازمان ها بوده است.امروزه با افزايش پيچيدگي سازمان ها اين موضوع تحت تاثير ساير عوامل قرار مي گيرد بنابراين رويكرد مديريت كيفيت جامع با محوريت كيفيت و بر پايه ابعاد مختلف، موقعيت سازمان را در بلند مدت حفظ مي كند.هدف اين مقاله مطالعه ميزان توجه يك سازمان به مديريت كيفيت جامع است كه براي دست يابي به ان بر اساس ابعاد تعهد مديريت ارشد،تمركز بر مشتري،مديريت كيفي تامين كنندگان، اموزش و توانمند سازي كاركنان،مشاركت كاركنان،مديريت كيفي طراحي ،استفاده از كنترل آاماري فرايند،استفاده از اطلاعات كيفي در داخل سازمان و الگوبرداري مورد بررسي قرار گرفته است.جامعه آاماري اين تحقيق شركت آذر دما گستر با 100 نفر پرسنل مي باشد كه حجم نمونه بر اساس جدول مورگان،80 نفر انتخاب شده است. روش تحقيق به صورت ميداني بوده داده ها با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته گرد اوري شده است كه روايي و پايايي آن مورد سنجش قرار گرفته است.در اين تحقيق به منظور ايجاد انعطاف پذيري در يافته هاي آن از روش فازي استفاده شده است. نتايج حاكي از ان است كه اين سازمان از نظر ميزان توجه به مديريت كيفيت جامع با وضعيت مطلوب خود فاصله دارد.

کلید واژگان :

مديريت كيفيت جامع،ابعاد مديريت كيفيت جامع، منطق فازي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک