چکیده :

هدف تحقیق حاضر به جهت اهمیت موضوع گرایش به بازار و تاثیرآن بر عملکرد بانکها در اقتصاد کشور بررسی میزان گرایش مدیران بانکهای دولتی وخصوصی استان اردبیل به بازار است.در این پژوهش به بررسی ابعادی نظیر تمرکز بر روی مشتری و مشتری مداری،اجرای استراتژی ،استفاده ازاطلاعات ،توسعه خدمات جدید بانکی ،تمرکز بر رقیب، تمرکز بر محیط در بین روسا ، معاونین و متصدیان دوایر شعب پرداخته شد.روش پژوهش حاضر براساس اهداف آن، کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی است.پژوهش حاضر در دو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری، اطلاعات لازم با استفاده از روش کتابخانه ای و اسنادی و در بخش عملی، به شیوه پیمایش،اطلاعات لازم از طریق پرسشنامه جمع آوری شد.جامعه آماری شامل بانکهای خصوصی و دولتی استان اردبیل و روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده میباشد.جهت تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده برای فرضیات 1 الی 6 از آزمونt تک متغیره و برای فرضیه 7 از آزمون t دوجامعه مستقل استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش،از SPSS استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده های حاصل از این تحقیق نشان داد که تفاوت معنی داری بین گرایش به بازار در بین بانکهای دولتی و خصوصی استان اردبیل وجود دارد و گرایش به بازار در بانکهای خصوصی بیشتر از بانکهای دولتی است. همچنین فرضیات 1 تا 6 در خصوص اینکه ابعاد گرایش به بازار بانکهای خصوصی و دولتی بیشتر از حد متوسط است ،مورد تایید قرار گرفت.

کلید واژگان :

گرایش به بازار، بانک خصوصی، بانک دولتی، ابعاد گرایش به بازار، مدیران بانکی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک