چکیده :

باوجود آگاهی فزاینده مصرف کنندگان درباره مسائل زیست محیطی، همچنان بین نگرش آن¬ها به محصولات سبز و تمایلشان به خرید شکاف وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف کنندگان از سطوح مختلف سبزی برخوردارند.سوالات پرسش نامه به گونه ای طراحی گردید که هر سه دسته مصرف کنندگان با درجه سبزی بالا،متوسط و پایین شناسایی گردند و نهایتاً مصرف کنندگان با درجه سبزی بالا مورد بررسی قرار گرفتند.به دلیل کمبود محصولات سبز در بین کالاهای مصرفی، این پژوهش صرفاً مصرف کنندگان دو محصول لامپ کم مصرف و مرغ سبز در سطح شهر رشت را بررسی می¬کند. .پایایی پرسش نامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن براساس روایی محتوا براساس نظر اساتید خبره مورد تایید قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ این پرسشنامه در مجموع برای 15 سوال 933/. به دست آمده است.جهت بررسی فرضیات تحقیق نیز از نرم افزار لیزرل استفاده شده است

کلید واژگان :

درجه سبزی مصرف کنندگان،کیفیت ادراک شده،صرفه جویی ادراک شده،ارزش ادراک شده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک