چکیده :

لطفاً تحول سازمان بهعنوان فعالیتی برنامهریزيشده و پایدار با استفاده از روشهاي تحلیل و پژوهشی به کمک خود افراد سازمان براي بهکارگیري علوم رفتاري بهمنظور بهبود سیستمها و تغییر فرهنگ سازمانی بهسوي فرهنگی که در آن فرایندهاي گروهی و جمعی نهادینه شدهاند، تعریف میشود. افزایش سازگاري بین ساختار، فرایندها، استراتژي، افراد و ایجاد توسعه راهحلهاي نو و خلاقانه و توسعه توانایی نوسازي، از اهداف تحول سازمانی هستند. یادگیري سازمانی یک فرایند به مفهوم یادگیري افراد و گروههاي درون سازمان و سازمان یادگیرنده به معنی یادگیري سازمان بهعنوان سیستم کلی و محصول آن سازمان است . در این راستا، مقاله حاضر بر آن است که ضمن بیان اهمیت و ضرورت نظریههاي یادگیري اجتماعی در مدیریت و تحول سازمانهاي رسانهاي، به بیان مختصر نقش کاربردي این نظریهها در یک سازمان رسانهاي یادگیرنده قرن بیست و یکم پرداخته، سپس نظریه یادگیري اجتماعی را بهعنوان یک عامل حیاتی در موفقیت و بهسازي یک سازمان رسانهاي معرفی نموده، در پایان هم نیز راهکارهاي بهمنظور غلبه بر چالشهاي موجود بر سر راه ایجاد تحولات سازمانی ارائه نماید.

کلید واژگان :

ظام آموزشی، نظریههاي اجتماعی، تحول، سازمانهاي رسانهاي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک