چکیده :

پژوهش ها نشان میدهد که ایران در مقایسه با بسیاري دیگر از اقتصادهاي توسعه یافته موفقیت بسیارکمی در کا رآفرینیگردشگریدرمقیاسکوچکومتوسطدارد،. این منجر به وضعیتی شده که در آن رشد کارآفرینی گردشگري کند و به درستی سازماندهی نشده است، اگر دولت سازمانی براي مدیریت وتخصیص بودجه جهت طراحی کارآفرینی گردشگري پا یه گذاري نماید.کار آفرینی گردشگري توسط دولت و بخش خصوصی به عنوان وسیله اي براي تسهیل رشد در اقتصاد ایران تاثیر بسزایی خواهد داشت . صنعت گردشگري یکی از جنبه هاي مشخص براي توسعه کارآفرینان، و به ویژه کارآفرینان کم درامد میباشد. گردشگري به عنوان یک فاکنورمهم می تواند نشانه رشد پایدارباشد،و بطور اساسی در تمام بخش هاي دیگر اقتصاد تاثیر می گذارد و یکی از عوامل ایجاد بسیاري از فرصت هاي شغلی است وبه همین دلیل ، افزایش گردشگران منجر به افزایش مستقیم در اشتغال می گردد. به رغم وجود فرصت هاي متعددي مانند رشد توریسم ورزشی و توریسم تجاري، توریسم طبیعی ، توریسم تاریخی ،افزایش در وقایع خاص، کنفرانس ها، تفریح گاه ها، پارکهاي سلامت و مجاري عمده توسعه ،با این حال، رشد کارآفرینی گردشگري قابل چشمگیر نبوده است.،. به دلایل مختلف، بسیاري از تلاش هاي دولت منجر به افزایش کارآفرینان نشده است. در این مقاله، به مشکلات، فرصت ها و تهدید هاي رشد کارآفرینی گردشگري پرداخته شده است. همچنین یافته هاي پژوهش نشان داد ه است که جنبه هاي مانند آموزش و کمک مالی به تنهایی موفقیت را تضمین نمی کند. با وجودي که دومی به عنوان یکی از جنبه هاي مهم در این روند دیده می شود، در وضعیت خاص مازندران، براي رسیدن به موفقیت کارآفرینی گردشگري بایدبه دنبال استراتژي هاي دیگري بود.

کلید واژگان :

گردشگري، کارآفرینی، فرصت ها، تهدیدها، کارافرینی کوچک و متوسط



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک