چکیده :

کاهش خلاقیت که هر روزه در سازمان‌ها روی می‌دهد، ارزش بررسی دارد. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه شامل پنج بعد استقلال، نوآوری، پیشتازی، رقابت تهاجمی و ریسک‌پذیری، بر بی‌تفاوتی سازمانی در یک مؤسسه اعتباری در شهر مشهد است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گرد‌آوری اطلاعات، توصیفی است. برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های استاندارد دس و لامکین (2005) و دانایی‌فرد و همکاران (2011)، استفاده شده است. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون‌های همبستگی و رگرسیون خطی ساده و چندگانه انجام شده است. با توجه به محدود بودن جامعه آماری (300 نفر از مدیران و کارکنان مؤسسه) به روش سرشماری، تعداد 149 پرسش‌نامه‌ تکمیل شده به‌دست آمد. نتایج بررسی نشان داد که؛ بین گرایش کارآفرینانه و بی‌تفاوتی سازمانی رابطه منفی معنی‌دار وجود دارد. هم‌چنین، نتایج تحلیل رگرسیونی نشان داد که؛ گرایش کارآفرینانه بر بی‌تفاوتی سازمانی تأثیر منفی دارد. درنهایت، براساس نتایج به‌دست آمده پیشنهادهایی ارائه شده است.

کلید واژگان :

کارآفرینی سازمانی، گرایش کارآفرینانه، بی‌تفاوتی سازمانی، سکوت سازمانی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک