فناوري ارتباطات الكترونيكي به دليل برخورداري از ظرفيت¬هاي رسانه اي متني، تصويري و صوتي مخصوص به خود قادرند تعاملات بين افراد را در عرصة زمان و مكان توسعه داده و فعاليت هاي ياددهي و يادگيري را متحول سازند بر همین اساس يكي از عوامل مهم در پيشرفت تحصيلي و تغيير نگرش در يادگيري فراگيران،تلفيق آموزش حضوري معلم با شيوه هاي به كارگير ي فناوري اطلاعات و ارتباطات است. در این مقاله هدف تعیین نقش وبلاگ در آموزش و یادگیری می باشد. روش بررسی به شیوه مروری و جامعه آماری تمامی پژوهش هایی هستند که از سال 2000 تا سال 2013 در حوزه وبلاگ انجام گرفته است که از بین آنها تعداد 30 پژوهش از سایت های معتبر (Sience direct, Emerald, SID) که ارتباط بیشتری با هدف مقاله داشتند انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها در2 بخش ، افزایش تفکر و افزایش انگیزش تقسیم بندی شدند. آنچه از یافته های پژوهش استخراج شد بیانگر این موضوع است که وبلاگ ها می توانند در افزایش انگیزش یادگیرندگان، دسترسی آسانتر و سریعتر به مطالب آموزشی، ارتقای سطح تفکر ، افزایش عملکرد تحصیلی، نقش تاثیرگذاری داشته باشند. با توجه به نتایج ارائه شده لذا می¬توان با ترکیب بین فناوری¬های اطلاعات و آموزش¬های موجود در کلاس به روشی ترکیبی نسبت به ایجاد یادگیری عمیق و پایدار در بین فراگیران گام¬های موثری برداشت.
کلید واژگان :وبلاگ، فناوری اطلاعات، رسانه آموزشی، تفکر، انگیزش
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک