چکیده :

هدف این پژوهش تأثير اخلاق حرفهای بر تقویت مهارتهای ارتباطی مدیران سازمان تأمین اجتماعی می باشد. در این پژوهش تأثیر اخلاق حرفه¬ای بر اساس منشور اخلاقی سازمان تأمین اجتماعی و مهارت¬های ارتباطی مدیران در سه مهارت؛ کلامی، شنود و بازخورد مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه¬ی آماري پژوهش حاضر مدیران عالی و میانی واحدهای بیمه¬ای و درمانی سازمان مورد مطالعه به تعداد 249 نفر می¬باشد. حجم نمونه¬ی آماري بر اساس فرمول کوکران، 151 نفر برآورد شده است. روش نمونه¬گیری به صورت تصادفی طبقه¬ای می¬باشد. ابزار جمع¬آوري اطلاعات در پژوهش حاضر پرسش¬نامه¬ی مي¬باشد. روايي پرسش¬نامه به صورت محتوایی است. پايايي پرسش¬نامه توسط آزمون آلفای کرونباخ برای سؤال¬های اخلاق حرفه¬ای و مهارت¬های ارتباطی پرسش¬نامه به ترتیب با اعتبار 91/0 و 726/0 مورد تأیید قرار گرفته است. براي آزمون فرضيه¬هاي پژوهش از آزمون¬های پیرسون و رگرسيون دو متغيره استفاده شده است. نتايج حاصل بيانگر آن است كه نتایج حاصل بیانگر این است که رعایت اخلاق حرفه¬ای باعث توسعه مهارت¬های ارتباطی مدیران و ابعاد آن در سازمان تأمین اجتماعی می¬شود.

کلید واژگان :

اخلاق حرفه ای ، مهارت های ارتباطی ، مهارت های شنود ، مهارت های کلامی ، مهارت های بازخورد .



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک