چکیده :

نرخ ضریب نفوذ بیمه از مهمترین شاخصهایی است که برای ارزیابی عملکرد صنعت بیمه یک کشور استفاده میشود. این ضریب همچنین معیاری برای مقایسه عملکرد صنعت بیمه در بین کشورهای مختلف است.هدف تحقیق بررسی نفوذ بازار و رشد اقتصادی در بین شرکتهای بیمه جمهوری اسلامی ایران )مطالعه موردی: شرکتهای بیمه بورس اوراق بهادار تهران( است. پژوهش حاضر از حیث هدف تحقیق، از جمله تحقیقات کاربردی و نوع دادههای پژوهش تاریخی )پس رویدادی( و از لحاظ روش و ماهیت، تحقیق حاضر از نوع تحقیقات همبستگی است جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه بیمههای جمهوری اسلامی ایران ) بورس اوراق بهادار تهران ( فعالیت دارند که شامل بیمه آسیا، ایران، پارسیان، پاسارگاد، کوثر، نوین، دانا، سامان، نیمه ما در بین سالهای 1331 تا 1331 شامل بوده که بودهاند تعداد 141 شرکت به عنوان نمونه آماری پژوهش حاضر با روش حذف سیستماتیک انتخاب شد که با توجه به قلمرو زمانی پنج ساله پژوهش، در نهایت تعداد کل مشاهدات 011 سال)شرکت ( میباشد. به منظور تعیین روش تخمین مدل پژوهش )روش تلفیقی انجام شده است.. t لیمر استفاده شده است. تجزیه و تحلیل نتایج از طریق آزمون F یا تابلویی( از آزمون با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون فرضیههای پژوهش، چون سطح معناداری میان متغیرهای مستقل و وابسته 1 شد، بنابراین بین نفوذ بیمه )زندگی و غیرزندگی( بر رشد اقتصادی ) شرکتهای / در فرضیههای پژوهش کمتر از 11 بیمه بورس اوراق بهادار تهران (رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد. همچنین تأثیر جمعیت فعال و تأثیر سرمایه ثابت ناخالص بر رشد اقتصادی ) شرکتهای بیمه بورس اوراق بهادار تهران (تأثیر مستقیم دارد.

کلید واژگان :

رشد اقتصادی، شرکتهای بیمه جمهوری اسلامی ایران ، بورس اوراق بهادار تهران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک