چکیده :

چکیده بازاریابی گاهی اوقات به هنر فروش نیز معروف است. ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید. ، بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرآیند مبادله. که این تعریف دارای ابعادنیازها،مبادله وبازارمی باشد.اولین بعد آن «نیازها و خواسته ها»که منشأ و رکن اساسی نظام بازاریابی است..بعد دوم مبادله بوده و بازاریابی از زمانی آغاز می شود که فرد تصمیم می گیرد نیاز ها و خواسته هایش را از طریقی که آن را مبادله می نامند ارضا کند . در مبادله باید، اول : دو طرف وجود داشته باشد، دوم :هر طرف چیز با ارزش برای طرف دیگر داشته باشد و سوم هر طرف مجاز به پذیرش یا رد پیشنهاد طرف دیگر باشد . بعد سوم مفهوم بازاریابی ، بازار است وموضوع مبادله به طور طبیعی به بازار منتهی می شود .مدیریت بازار یابی عبارت است از « تجزیه و تحلیل ، طرح ریزی ، اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازار های مورد نظر به منظور دستیابی به هدفهای سازمان » . تأکید مدیریت بازاریابی بیشتر بر تعیین محصولات سازمان بر مبنای نیاز ها و خواسته های بازار مورد نظر و نیز استفاده از قیمت گذاری ، ارتباطات و توزیع موثر جهت آگاهی دادن،ایجاد محرک وارائه خدمت به بازار است.درکشورمابدلیل نبودآموزش وباورعمومی نادرست ومزایای ناکافی کسی دنبال بازاریاب به عنوان شغل نمی باشدکه بایدروی این مواردسرمایه گذاری کنیم.

کلید واژگان :

مدیریت،بازاریابی،فروش،نیاز،تبلیغات.



ارزش ریالی : 200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک