این پژوهش با هدف مقایسه ی سه روش تدریس ساختن گرایی، روش تدریس معکوس و روش تدریس حل مساله در تدریس ریاضی انجام پدیرفته است. روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی و از نوع علی مقایسه ای پس رویدادی است. نمونه گیری بصورت تصادفی ساده و برای حجم نمونه از روش فرمول کوکران استفاده شده است. جامع آماری مورد مطالعه دانش آموزان ابتدایی پسر ناحیه 2 ارومیه است. روش تحلیل داده ها با نرم افزار spss26 می باشد. اثر بخشی سه روش تدریس معکوس، ساختن گرایی و روش حل مسأله از طریق میانگین، نمودارکندال و روش میانگین واریانس سه متغیر و بیشتر ANOVA و روش LSD مورد پژوهش قرار می گیرند. با توجه به نتایج احصاء شده از یافته های پژوهش، روش تدریس حل مسئله از دو روش تدریس دیگر ریاضی موثرتر بوده و روش ساختن گرایی نیز از روش تدریس معکوس موثرتر است
کلید واژگان :روش تدریس ساختن گرایی، روش تدریس معکوس، روش تدریس حل مسئله، تدریس ریاضی
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6169478370662133
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : پنجمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی ایران
- برگزار کنندگان : دانشگاه ها و انجمن های علمی
- تاریخ ثبت : 1402/06/24 17:45:06
- ثبت کننده : فرشید رستم زاده
- تعداد بازدید : 5
- تعداد فروش : 0