این پژوهش با هدف شناسایی ویژگیهای مورد نیاز معلمان ابتدائی مجهز به دانش پداگوژی انجام شده است. روش تحقیق بهکارگرفته شده از هدف و ماهیت از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر فلسفه پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی و آمیخته (کیفی-کمی) بوده و از نظر استراتژی و مسیر اجرا دادههای تحقیق از طریق فراترکیب و پرسشنامه جمعآوری شدهاند. در بخش کیفی، مقالات منتشر شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی از سال 1393 تا 1403 و 2014 تا 2024 با استفاده از موتورهای جستجو استخراج و پس از غربالگری و بررسی شرایط پذیرش، 14 مقاله به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند. نتایج پژوهش نشان داد که معلمان ابتدائی برای ارتقای عملکرد تدریس خود به ویژگیهایی همچون توانایی در مدیریت کلاس، استفاده از فناوریهای نوین، طراحی برنامههای درسی متناسب با نیازهای دانشآموزان، آگاهی از اصول یادگیری و روانشناسی آموزشی و پرورشی، مهارتهای ارزیابی و تعامل مؤثر با دانشآموزان و والدین نیاز دارند. این ویژگیها به معلمان کمک میکنند تا فرآیند یاددهی-یادگیری را بهبود بخشیده و بر توسعه حرفهای خود بیفزایند. یافتههای این پژوهش میتواند در طراحی برنامههای آموزشی و تربیتی معلمان و همچنین بهبود سیاستگذاریهای آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.
کلید واژگان :ویژگی های مورد نیاز معلمان ابتدائی مجهز به دانش پداگوژی، مدارس ابتدایی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک