چکیده :

تسهیم موثر دانش به عنوان یکی از جنبه های مدیریت دانش می تواند از مهمترین عوامل موفقیت سازمان های ورزشی در محیط متغیر و پیچیده امروزی محسوب گردد. هدف از انجام اين پژوهش بررسی تاثیر انگیزش های درونی و بیرونی بر تسهیم دانش کارکنان ادارات تربیت بدنی استان اصفهان بوده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی و کاربردی بوده که داده ها با استفاده از پرسش نامه استاندارد شده لین (2007) و کو و یانگ (2008) گرد آوری شدند. روایی پرسش نامه با استفاده از نظرات متخصصان رفتار سازمانی تایید و پایایی پرسش نامه بر اساس آلفاي کرونباخ برای تمامی متغيرهاي اين تحقيق 86/0 برآورد گردید. جامعة آماري پژوهش حاضر، کلیه کارکنان ادارات تربیت بدنی استان اصفهان بودند که با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه، 150 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش به طور تصادفی خوشه ای طبقه بندی شده انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. چارچوب مفهومي اين پژوهش را مدل تكامل يافته "تئوری عمل منطقی" تشكيل مي داد که جهت سنجش روائی آن از روش مدل يابي معادلات ساختاري استفاده که بر اساس نتايج تحليل مسير، ارتباط متغيرهاي اين پژوهش مورد تأييد قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارSPSS 18 و Amos 18 استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان می دهد که پاداش های سازمانی مورد انتظار، مزایای متقابل، خود کارآمدی دانش و لذت بردن از کمک به دیگران، بر نگرش و تمایل نسبت به تسهیم دانش در بین کارمندان ادارات تربیت بدنی استان اصفهان تاثیر گذار می باشند.

کلید واژگان :

تسهیم دانش، تئوری عمل منطقی، انگیزش های درونی، انگیزش های بیرونی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک