چکیده :

هنگام بررسی نظرات و نوشته هاي پژوهشگرانی که ویژگ یهاي سـازمانهـاي موفـق را بیـان م یکنند، بهطور مکرر بر مفهوم فرهنـگ سـازمانی و قـدرت و سـرایت ارزش هـاي معنـوي آن بـر عملکرد سازمان تأکید م یکنند. دگرگونیهاي اجتماعی و فنآوري پرشـتاب و چـالش زا، ضـرورت توجه به فرهنگ سازمانی را امري اجتنا بناپذیرساخته است. محققان دانشگاهی نیـز رمـز موفقیـت ژاپن یها را در فرهنگ سازمانی می دانند که مبتنـی بـر مبـانی مـذهبی برگرفتـه از مـذهب شـینتو و کنفسیوس م یدانند، در این پژوهش سعی شده به بررسی ویژگ یهاي رهبـران و مـدیران بـه عنـوان پای هگذاران فرهنگ سازمان، با استفاده از آموزه ها و کتب دینی (قرآن و نهج البلاغه) پرداخته شود .

کلید واژگان :

فرهنگ، فرهنگ سازمانی، کارکردهاي فرهنگ سازمانی، فرهنگ قرآنی.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک