پژوهش حاضر، به بررسی رابطه بین فنآوری ارتباطات و اطلاعات و مؤلفههای مهندسی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته است. روش پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری، مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در سال 1392 بود. نمونهگیری به روش تصادفی طبقهای انجام شد و نمونه آماری از میان جامعه انتخاب شد که شامل 22 مدیر و 120 کارمند بود. ابزار گردآوري دادهها، مشتمل بر دو پرسشنامه محققساخته فنآوری ارتباطات و اطلاعات و مهندسی فرهنگی بود. در تحلیل دادهها، از ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون استفاده شد. یافتههای پژوهش بیانگر آن بود که بین فنآوری اطلاعات و ارتباطات با مؤلفههای ارزشهای محوری مهندسی فرهنگی (68/0)، استراتژی مهندسی فرهنگی (67/0) و رهبری مهندسی فرهنگی (64/0)، بیشترین همبستگی و با مؤلفه معیارهای موفقیت در مهندسی فرهنگی (51/0)، کمترین همبستگی در دانشگاه وجود دارد. در كل، بین فنآوری اطلاعات و ارتباطات با مهندسی فرهنگی دانشگاه ارتباط وجود دارد. نتيجه اين كه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در اجرای هر یک از مؤلفههای مهندسی فرهنگی میتواند نقش مهم و بهسزایی داشته باشد.
کلید واژگان :مهندسی فرهنگی، فنآوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش عالی، استراتژي، رهبري، ارزشهاي محوري
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک