چکیده :

هدف از تحقيق حاضر، شناسايي و ارائة وضعيت مطلوب »نظام مديريت رسانههاي ورزشي كشور« بر مبناي ديدگاه جمعي از صاحبنظران درجه اول رسانهاي و ورزشي كشور است. براي دسترسي به نظريهاي مطلوب از ديدگاه متخصصان مذكور از روش كيو ) (Qاستفاده شد. پرسشنامهاي محققساخته شامل 60سؤال و براساس طيف ليكرت هفتارزشي طراحي و روايي آن توسط متخصصان و استادان دانشگاهها تأييد شد. جامعة آماري شامل صاحبنظران علوم ارتباطات و تربيت بدني و حجم نمونه 20نفر است. نمونهگيري بهصورت غيرتصادفي و هدفمند انجام گرفت. در اين پژوهش از آمار توصيفي براي توصيف وضعيت پاسخ- دهندگان و در بخش آمار استنباطي از آزمونهاي پيرسون و تحليل عاملي براي همبستگي بين پاسخگويان استفاده شد. براساس نتايج بهدستآمده و مشابهت پاسخها، پاسخگويان به دو گروه 12رسانهاي و ) 8ورزشي( نفري تقسيم شد. مقايسة ديدگاههاي اين دو گروه متخصص براساس نمرههاي استاندارد » «zنشان ميدهد كه دو گروه از مجموع 60گوية تحقيق با 50گويه موافق )توافق مثبت و منفي( بودند. در نهايت نتايج تحقيق نشان داد كه ديدگاههاي نظام مديريت رسانة خدمتمحور بهعنوان مطلوبترين نظام مديريت رسانههاي ورزشي مورد پذيرش قرار گرفت

کلید واژگان :

متخصص رسانه، متخصص ورزش، رسانة قدرتمحور، رسانة بازارمحور، رسانة خدمتمحور



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک