چکیده :

هدف اين پژوهش، پاسخ به اين سوال اساسي است كه ميزان برآورده شدن انتظارات دانشجويان از محتواي ارائه شده در درس انقلاب اسلامي ايران چقدر است؟ روش پژوهش، توصيفي از نوع پيمايشي بود. نمونه پژوهش 380 نفر از دانشجويان دوره كارشناسي دانشگاه بوعلي سينا بود كه با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شد. براي گردآوري داده ها، از پرسشنامه محقق ساخته پس از برآورد روايي و پايايي استفاده شد و براي تجزيه و تحليل داده ها از روش آماري آزمون t تك نمونه اي و آزمون t براي گروه هاي مستقل با بهره گيري از نرم افزار SPSS استفاده گرديد. يافته هاي پژوهش نشان داد كه در مجموع، ميزان برآورده شدن انتظارات دانشجويان از مطالب تدريس شده در درس انقلاب اسلامي درخصوص پاسخگويي به شبهات و سوالات آنها پيرامون انقلاب اسلامي كمتر از حد متوسط مي باشد. بيشترين ميزان انتظارات برآورده شده دانشجويان از محتواي ارائه شده در خصوص مسائل قبل از انقلاب و ريشه هاي تاريخي آن و كمترين ميزان انتظارات برآورده شده دانشجويان از محتواي ارائه شده در خصوص مسائل روز جامعه ايران و نظام بين المللي بود. همچنين، دانشجويان دختر نسبت به دانشجويان پسر بيشتر اعتقاد دارند كه محتواي درس انقلاب اسلامي با انتظارات آنها منطبق است.

کلید واژگان :

انتظارات، دانشجویان، درس انقلاب اسلامی، محتوای آموزشی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک