چکیده :

چکیده مقدمه: کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی به عنوان مرکز معتبری برای تأمین اطلاعات تخصصی برای جامعه پژوهشگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ارزشیابی کیفیت خدمات وآگاهی از دیدگاه کاربران می‏تواند مدیران را به سمت اصلاح و بهبود و ارائه خدمات باکیفیت‌تر سوق دهد. هدف: هدف اصلی از پژوهش حاضر، ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث درکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی می‌باشد. روش پژوهش: این پژوهش از نوع پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بین‌المللی لایب‌کوال است. جامعه پژوهش شامل تمامی اعضای کتابخانه مرکزی که از کتابخانه علوم قرآن و حدیث استفاده می‏کنند (بجز دانش‌آموزان)، تعداد 141633 نفر در سال تحصیلی 1396-1395 بودند. و تعداد 384 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. در نهایت، داده‌ها با ورود به نرم‌افزار SPSS نسخه 19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌های پژوهش: با توجه به ابعاد سه‌گانه لایب‌کوال، مؤثر بودن خدمات کتابخانه (78/7) با حداقل انتظارات مطابقت دارد ولی با حداکثر انتظار فاصله دارد. کنترل اطلاعات (65/7) و کتابخانه به عنوان محل (7/7) با حداقل و حداکثر انتظار مطابقت دارد. نتیجه‌گیری: میانگین کل با حداقل سطح انتظارات تقریباً مطابقت دارد و با سطح حداکثر انتظارات کاربران نیز فاصله چندانی ندارد.

کلید واژگان :

کیفیت خدمات؛ لایب‌کوال؛ تحلیل شکاف؛ کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث؛ کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک