چکیده :

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسي ميزان شيوع اختلالات رفتا ري در ميان دانش آموزان مقطع ابتدايي در شهر تهران انجام شده است . روش: در اين پژوهش 1407 دانش آموز مقطع ابتدايي در پايه هاي تحصيلي اول تا پنجم ، با روش نمونه گيري خوشه اي از مناطق مختلف شهر تهر ان، انتخاب شده اند . ابزار اندازه گيري اختلالات رفتاري در اين پژوهش، سياهه رفتار كودك آخن باخ- فرم معلم بود كه داراي 11 خرده مقياس است. يافته ها: نتايج پژوهش 5 درصد / 20 درصد در طبقه باليني و 8 / نشان داده است كه ميزان شيوع اختلالات رفتاري براساس طبقه بندي باليني در مقياس نظام مبتني بر تجربه 3 در طبقه مرزي است . در طبقه باليني ، بيشترين فراواني به اختلالات درون يسازي و كمترين فراواني به اختلالات اضطرابي اختصاص دارد . در طبقة مرزي نيز بيشترين فراواني به افسردگي و كمترين فراواني به مشكلات تفكر اختصاص دارد . نتيجه گيري: درصد بالايي از مشكلات رفتاري در دانش آموزان وجود دارد كه نيازمند طراحي برنام ههاي آموزشي و مداخلات روا نشناختي است.

کلید واژگان :

اختلالات رفتاري، ميزان شيوع، سياهة رفتار كودك آخن باخ



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک