چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ارزیابیهاي ذهنی سرمایه گذاران حقیقی از محصول و برند شرکت و ترجیح آنان به سرمایهگذاري در سهام آن شرکت است. این پژوهش از نظرروش، پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و از نظر هدف کاربردي می باشد. جامعه آماري تحقیق شامل آن دسته از سرمایهگذاران حقیقی در بورس اوراق بهادار تهران بوده که طی دو سال منتهی به 91/3/31 اقدام به سرمایهگذاري در سهام شرکتهاي پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نموده اند. نمونه آماري این تحقیق شامل 384 نفر از سرمایه گذاران بوده که از روش نمونهگیري در دسترس انتخاب شده اند. ابزار گردآوري داده ها نیز پرسشنامه بوده که داده ها پس از جمع آوري با استفاده از نرم افزارهاي SPSS و PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین ارزیابیهاي ذهنی از برند و محصول شرکت و ترجیح سرمایه گذاران حقیقی به سرمایهگذاري در سهام شرکت، رابطه معناداري وجود دارد.

کلید واژگان :

ارزيابي هاي ذهني، برند، مالي رفتاري، سرمايه گذاري، سرمايه گذاران حقيقي



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک