چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسي پایگاه اجتماعي معلمان تربيت بدني از ديدگاه دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر اصفهان بوده است.روش تحقیق حاضر توصیفی و از شاخه تحقیقات پیمایشی بوده است.جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر اصفهان بوده اند.با استفاده از فرمول تعداد 310 نفر به صورت نمونه گیری تصادفی هدفمند به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند . ابزار تحقيق، پرسش نامه¬اي محقق ساخته شامل 44 سؤال بود که پایگاه اجتماعی معلمان را در چهار مؤلفه ( مهارت تخصصي و حرفه اي، خصوصيات شخصيتي و روابط انساني، خصوصيات ظاهري و عوامل مادي)ارزیابی می کرد.پاسخ گویان به سئوالات بر اساس مقياس پنج ارزشي ليکرت از خيلي زياد (5) تا خيلي کم (1) پاسخ می دادند. روائي پرسش نامه با نظرخواهي از متخصصان و صاحب نظران و پايايي آن از طريق آلفاي کرونباخ 89% بدست آمد.برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS17استفاده گردید. نتايج تحقيق نشان داد که "خصوصيات شخصيتي و روابط انساني" بيشترين تأثير را در ارتقاء موقعيت اجتماعي معلمان تربيت بدني از دیدگاه دانش اموزان دارد. پس از آن "مهارت¬هاي تخصصي وحرفه اي"، "وضعيت ظاهري" و "عوامل مادي" به ترتیب بیشترین نقش را در تقویت پايگاه اجتماعي معلمان داشته اند( 01/0≥P و 48/59= F).

کلید واژگان :

موقعيت اجتماعي، معلمان تربيت بدني، دانش آموزان مقطع متوسطه .



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک