چکیده :

در اين مقاله، طراحي كنترل كننده براي سيستم تعليق فعال 1/4 خودرو با محوريت مد لغزشي انجام گرفته است. ادوات سيستم تعليق شامل فنر و ضربه گير داراي مشخصه هاي غير خطي بوده و ثابت هاي اين مشخصه ها نامعين ولي داراي كران مشخصي هستند. جهت ساده سازي طراحي كنترل كننده براي اين سيستم، خطي سازي فيدبك پيشنهاد شده است و در ادامه با استفاده از يك استراتژي بهينه، يك سطح لغزش تناسبي - انتگرالي به دست آورده و كنترل كننده اي براي برآورده سازي شرط لغزش پيشنهاد شده است. فرايند طراحي به گونه اي است كه نه تنها پايداري مجانبي سيستم تعليق را در حضور نامعيني هاي پارامتري موجود تضمين مي كند، بلكه طراح مي تواند با تنظيم پارامترهايي، مصالحه مورد نظر خود بين راحتي سرنشينان خودرو و فرمان پذيري و كنترل پذيري خودرو را به عنوان اهداف مهم يك سيستم تعليق ايجاد كند.

کلید واژگان :

سيستم تعليق فعال، مد لغزشي، خطي سازي فيدبك، سطح لغزش تناسبي - انتگرالي، نامعيني هاي پارامتري.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک